logotype

Nadchodzące imprezy

Dla organizatorów

Organizujesz konwent, pokazy gier albo turniej i chcesz zareklamować swoją imprezę? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript., a zarówno w tym polu, jak i na stronie głównej naszego portalu pojawi się stosowne ogłoszenie.

Zostać Salamandrą...

V edycja Warhammera 40k przyniosła na stoły bitewne wysyp pojazdów - każdy szanujący się dowódca musiał zajrzeć do swoich garaży i wystawić wszystko, co tylko miał. Odpowiedzią na to były bronie przeciwpancerne - w tym karabiny termiczne SM (melty). A jak melty, to nie sposób nie wspomnieć o Salamandrach! Zapraszam do krótkiego poradnika, jak ze zwykłego Marine i kilku gram Green Stuffu stworzyć rasową Salamandrę. Zapraszam!

Historia zakonu

Salamandry (Salamanders) to XVIII Legion Space Marines. Założycielem tego Legionu jest Vulkan He'Stan, a rodzimą planetą Nocturne. Ze względu na wysoki poziom promieniowania radioaktywnego na macierzystym świecie, Salamandry mają niemal czarną skórę i jarzące się, płonące oczy.

Specjalnością Salamander jest walka na krótki dystans przy użyciu wszelkiej maści broni termicznych - karabinów termicznych, młotów energetycznych i miotaczy ognia. Częste jest również stosowanie pojazdów szturmowych Land Raider Redeemer.

Salamandry, oprócz kodeksu Codex Astartes, stosują się do zasad związanych z kultem Promethium. Ich główne doktryny to samowystarczalność, ofiarność i lojalność. Symbole kuźni - płomienie i młoty - to motywy przewijające się wielokrotnie w ikonografii Promethean.

Ponieważ każdy członek tego Legionu zaczyna pracę jako kowal, Salamandry sa w stanie samodzielnie dokonywać napraw swojego ekwipunku, dzięki czemu wykwalifikowani rzemieślnicy mają więcej czasu na wykuwanie wyjątkowo potężnego uzbrojenia - stąd nadzwyczaj wysokie ilości Artefaktycznych Pancerzy i unikalnych broni.

Istotne jest, że członkowie tego Legionu nigdy nie poddają się i nie uciekają - często zdarza się, że oddziały bronią swoich pozycji przez wiele miesięcy. Jest to skutkiem wyznawania doktryn Promethean, a nie Codex Astartes.

Przygotowania

Do uzyskania efektów opisanych w tym artykule użyłem:

  • Green Stuffu,
  • skalpela,
  • patyczków do szaszłyków,
  • fragmentu wypraski.

Gadzie łuski

Cechą charakterystyczną Salamander jest pancerz pokryty gadzimi łuskami. Efekt ten jest bardzo prosty do osiągnięcia, a znacznie łatwiejszy niż odręczne malowanie łusek na gładkim pancerzu. Zaczynamy od rozwałkowania Green Stuffu na grubość około 1mm.

Następnie przygotowujemy skalpel do wycinania łusek - powinien mieć krawędź ostrza długości 2mm.

Wycinamy dość nieregularny wielokąt. Wbijamy nasz skalpel w Green Stuff, lekko rozpychamy na boki i powtarzamy na każdym boku.

Następnie wycinamy przylegające łuski. I tak dla całej potrzebnej nam powierzchni.

Na koniec lekko spłaszczamy otrzymane łuski.

Peleryna

Innym, równie ciekawym elementem definiującym Salamandry jest peleryna z gadziej skóry. Często modelarze używają płaszczy od Korsarzy Mrocznych Elfów, jednak to jak dla mnie zbyt drogi biznes.

Zaczynamy od przygotowania "stelaża do peleryn" - przyklejamy do płaskiej powierzchni kawałek wypraski. Następnie doklejamy patyczki - powinny zbiegać się na "podłożu" i promieniście rozchodzić, opierając się na wyprasce (na rysunkach widać rzuty z boku i z góry).

Rozwałkowujemy Green Stuff i układamy na stelażu tak, by góra peleryny znajdowała się w punkcie skupienia patyczków.

Lekko wciskamy Green Stuff w przerwy między patyczki, aby uzyskać fałdy. U góry doklejamy plecak.

Green Stuff wygładzamy i pozostawiamy do wyschnięcia. Dolną krawędzią zajmiemy się na koniec, gdy zamocujemy pelerynę na modelu.

Pelerynę odczepiamy delikatnie od patyczków. Tak wygląda gotowy egzemplarz z postrzępioną dolną krawędzią.

Na koniec dodajemy łuski. Nakładamy w wybrane miejsca Green Stuff i wycinamy łuski w sposób opisany wcześniej. Gotowe.

Efekt końcowy

Tak wygląda mój Marine. Dodałem łuski na naramiennikach i jednej goleni. Dostał on także pelerynę i tunikę pod pasem.


Dziękuję za uwagę i zapraszam jutro o tej samej porze na prezentację malowania tego modelu. Pozdrawiam!

2009–2024, TheNode.pl Disclaimer
Template designed by Globberstthemes