logotype

Nadchodzące imprezy

Dla organizatorów

Organizujesz konwent, pokazy gier albo turniej i chcesz zareklamować swoją imprezę? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript., a zarówno w tym polu, jak i na stronie głównej naszego portalu pojawi się stosowne ogłoszenie.

Premiera Skavenów 7 XI

W ostatnich dniach firma Games Workshop ujawniła, że nowy podręcznik do Skavenów pojawi się na rynku 7 listopada. Ponadto w sklepie internetowym można już zamówić kilka nowych zestawów.

Pierwszym z nich jest zaprezentowany już wcześniej zestaw 20 plastykowych Clanratów. W zapowiedzi na stronie GW pojawiła się także sugestia, żeby z tego pudełka składać Niewolników (Skaven Slaves), tak więc nie ma co spodziewać się dla nich osobnych figurek.

Nowe figurki składają się z mniejszej ilości części niż poprzednie, szóstoedycyjne, co osobiście uważam za krok wstecz. Nie ratuje ich w moich oczach nawet pewne podobieństwo do czwartoedycyjnych, jednoczęściowych modeli.

Drugim ze spodziewanych nowych zestawów są plastikowi Stormvermini. To pudełko także pozwala złożyć 20 modeli, które nie wyglądają na zbyt zróżnicowane, zwłaszcza pod względem póz.

Ostatnim z plastykowych zestawów jest nowy model Koła Zagłady (Doom Wheel). Wraz z pojawieniem się pierwszych informacji o nowych Skavenach gracze zastanawiali się, czy ta legendarna maszyna wojenna powróci. Teraz mamy już pewność.

Nowa figurka jest dość podobna do poprzedniej, jednak tym razem widać, co napędza tę konstrukcję - szczury biegające w środku większego z kół. Według GW w zestawie znajduje się też wiele opcjonalnych części, które pozwolą wyróżnić Twój model pośród innych.

Poza zestawami plastikowymi światło dzienne ujrzało trzech metalowych bohaterów. Dwóch z nich znanych jest z poprzednich edycji - nieuchwytny zabójca Snikch oraz legendarny dowódca Klanu Mors Queek. W obu przypadkach mamy do czynienia z bardzo dynamicznymi modelami, będącymi jednocześnie ukłonem w stronę klasycznych modeli.

 

Na koniec mamy nową postać - Mistrza Sfory Skweela Gnawtootha, który jest dodatkiem do Stad Wielkich Szczurów. Osobiście uważam go za najmniej udany z nowych modeli, przede wszystkim z powodu paskudnego pyska.

 

Na koniec czas na zestaw najnowszych plotek dotyczących zawartości podręcznika.

W nowym podręczniku znajdą się dwie nowe, skaveńskie zestawy czarów - Ruin (The Skaven Spells of Ruin) i Plagi (The Skaven Spells of Plague). Pierwsza będzie przeznaczona dla Grey Seers, druga dla Plague Priests. Cały czas mowa jest o potężnym, trzynastym czarze. Plotka głosi, że będzie on zmieniał modele o US1 w Clanratów.

Poza wymienionymi wyżej bohaterami specjalnymi wrócić mają Skrolk, Ikit Claw, Throt The Unclean oraz Thanquol ze swoim szczuroogrzym ochroniarzem Boneripperem. Najprawdopodobniej jednak żaden z nich nie dostanie nowego modelu. Pojawić się ma także całkiem nowy bohater imieniem Tretch, o którym jak dotąd nic nie wiadomo.

Wraca także Vermin Lord. Pogłoski mówią, że ma budzić Terror, być Odpornym na Psychologię, liczyć się jako Wielki Cel i mieć statystyki podobne do Giganta, będąc jednak od niego szybszym (M8) i lepszym w walce wręcz (WS8). Jednocześnie będzie magiem czwartego poziomu z dostępem do obu szczurzych magii i otrzyma zasadę Szczurzy Demon (Rat Demon).

Warlord ma pozostać niezmieniony, otrzyma jednak możliwość jazdy na Szczuroogrze lub Wielkim Szczurze.

Grey Seer będzie miał Ld 7 i możliwość jazdy na Kole Zagłady.

Assassin będzie zawsze atakował pierwszy (ASF), otrzyma I8 oraz garść zasad: Zatrute Ataki, uniki dające mu specjalny save (Ward Save) na 4+, jakąś odmianę zwiadu (Scout) oraz jeszcze jedną lub dwie, na razie nieznane, zasady.

Warlock Engineer pozostanie czarodziejem poziomu 1/2. Będzie miał dostęp karabinu, który pozwoli celować w pojedyncze modele w oddziałach, a także do magicznego przedmiotu generującego Kości Mocy (Power Dice) oraz wzmacniającego czar Warp Lightning. Co ciekawe, nie będzie można mu wykupić Koła Zagłady.

Plague Priest otrzyma możliwość wykupienia mu Wielkiego Szczura lub Pieca Plagi (Plague Furnace), który będzie dodawał jakiś bonus pobliskim jednostkom (tylko Klanu Pestilens) i w jakiś sposób pomagał sojuszniczym jednostkom w testowaniu T, ale będzie musiał być pchany, podobnie jak Dzwon Zagłady (Doom Bell).

Clanrats bez zmian.

Stormverminom zniesione zostanie ograniczenie 0-1, będą mogli wykupić magiczny sztandar za 50 pkt., a czempiona będzie można wspomóc magicznym przedmiotem za 15 pkt.

Zarówno Stormverminom, jak i Clanratom będzie można wykupić dodatki - Ratling Gun, Warpfire Thrower, Poison Wind Mortar lub Doom Flayer (ruchome ostrza do walki wręcz). Trzymając się blisko swoich oddziałów macierzystych, drużyny otrzymają specjalny rzut ochronny na 4+.

Slaves bez zmian.

Night Runners będą biegać w szeregu, a nie jako harcownicy, za to z zasadą Slinking Advance, która ma im pozwolić na dodatkowy ruch. Dostaną też nową drużynę do pomocy - Warp Grinder, która pozwoli im atakować z tunelów. Ich figurki pozostaną takie same, zmieni się jedynie opakowanie.

Giant Rats, poza możliwością wykupienia Skweela, pozostaną bez zmian.

Rat Swarms nie będą mogły zostać ulepszone w żaden sposób.

Plague Monks bez Zatrutych Ataków.

Censer Bearers będą mieli w profilu A2, podwyższane o jeden dzięki zasadzie Frenzy.

Jezzaile stracą zasadę Harcownicy (Skirmishers), za to ich dowódca otrzyma BS4 i/lub możliwość strzelania do bohaterów w oddziałach.

Poison Wind Globadiers staną się Jednostką Specjalną w ilości 5-15, z możliwością wykupienia specjalnej amunicji i Poison Wind Mortar.

Gutter Runners stracą zasadę wykopywania się na planszy, ale otrzymają jakąś odmianę zasady Zwiadowcy (Scouts) oraz możliwość wykupienia Warp Grindera, która pozwoli im znów atakować z tunelów.

Ratogres otrzymają Frenzy.

Hell Pit Abomination to nowa, duża bestia z 3k6 ruchu, S, T i W jak Gigant, automatycznymi trafieniami przy szarży, specjalnymi atakami (możliwe, że na wzór Giganta), Regeneracją, Upartością (Stubborn), budzący Terror i będący Wielkim Celem. Otrzyma także 3 nieznane na razie zasady specjalne o nazwach: "Too Horrible to Die" (wskrzeszenie na 4+?), "Shambling Horror", "Warpstone spikes".

Doom Wheel będzie się ruszał na 3k6 cali, będzie Odporny Na Psychologię i otrzyma jeszcze jakąś zasadę.

Plague Claw Catapult będzie strzelać z siłą 2, bez rzutów ochronnych wynikających ze zbroi, trafienie korzysta z większego wzornika i będzie zmuszać do testowania Paniki.

Warp Lightning Cannon będzie strzelać podobnie do zwykłego działa z małym wzornikiem tam, gdzie ostatecznie upadnie pocisk, z losową siłą, bez rzutów ochronnych, powodując k6 ran.

Doom Bell za tę samą cenę, co teraz. O nowych zasadach nic nie wiadomo.

2009–2024, TheNode.pl Disclaimer
Template designed by Globberstthemes