Malowanie krok po kroku - Chronopia Horned Ones Rider
- Szczegóły
- Kategoria: Modelarstwo
- Opublikowano: czwartek, 15, lipiec 2010 23:55
- eiko2
Po długiej przerwie ponownie zapraszam do kuźni Target Games, skąd pochodzi Horned Ones Rider - kolejny model do gry Chronopia. Dzisiejszy artykuł jest zapowiedzią dłuższej serii spotkań z modelami do tej świetnej gry. Zapraszam do lektury!
Przygotowania
Do pomalowania tego modelu wykorzystałem następujące farby (nazwy zgodne z paletą GW):
- Chaos Black,
- Codex Grey,
- Skull White,
- Badab Black wash,
- Boltgun Metal,
- Asurmen Blue wash,
- Mithril Silver,
- Scorched Brown,
- Vermin Fur,
- Bleached Bone,
- Mordian Blue,
- Ultramarines Blue,
- Ice Blue.
Malowanie
Pracę zaczynamy od nałożenia białego podkładu.
Na początek zajmiemy się wierzchowcem. Zaczynamy od położenia mieszanki Codex Grey i Chaos Black. Następnie, prowadząc pędzel zgodnie z biegiem mięśni, rozjaśniamy je kolejno Codex Grey i mieszankami Codex Grey i Skull White. Grzywę przyciemniamy Badab Black i ponownie rozjaśniamy Skull White.
Na elementy metalowe (okucia, zbroja) nakładamy bazę z Boltgun Metal. Przyciemniamy Badab Black wash, następnie naprzemiennie rozjaśniamy Mithril Silver i przyciemniamy Asurmen Blue/Badab Black.
Futro, kopyta i rogi malujemy lekko rozcieńczonym Scorched Brown. Następnie, wedle uznania, rozjaśniamy kolejno Vermin Fur, Vermin Fur + Bleached Bone, Bleached Bone i Skull White.
Szatę jeźdźca pokrywamy Mordian Blue. Następnie rozjaśniamy kolejno Ultramarines Blue, Ultramarines Blue + Ice Blue, aż po czysty Ice Blue.
Po poprawieniu pominiętych zakamarków i dodaniu odstawki model jest gotowy do gry.
Podsumowanie
Target Games odwaliło kawał dobrej roboty przygotowując ten model. Jest przysadzisty, jak przystało na krasnoluda, ale w żaden sposób nie można powiedzieć, by był ociężały. Być może pomalowanie kozła płynnymi przejściami dałoby bardziej efektowny wygląd, ale ta "kreskówkowość" bardziej mi odpowiada - całą armię zamierzam utrzymać w tym klimacie. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.